השקעות אלטרנטיביות – כל מה שרציתם לדעת

בנוף ההשקעות ההולך ומתפתח, השקעות אלטרנטיביות הופיעו כמגדלור של הזדמנויות, ומציעות למשקיעים הזדמנות להסתכן מעבר לשוקי המניות והאג"ח המסורתיים. מדריך מקיף זה נועד לשפוך אור על תחום ההשקעות האלטרנטיביות, לבחון את סוגיהן, יתרונותיהן וכיצד הן יכולות לעצב מחדש את אסטרטגיית ההשקעה שלך.

1.מהן השקעות אלטרנטיביות

המונח "השקעה אלטרנטיבית" אולי נשמע חידתי, אבל הוא מקיף אפיקים מבוססים שעומדים כתף אל כתף עם אפשרויות השקעה קונבנציונליות. חלופות אלה משתרעות על קשת של נכסים, מנדל"ן ומתכות יקרות ועד סחורות ונכסים דיגיטליים כמו ביטקוין. ניתן לסווג אותם לשני תחומי מפתח: נכסים חלופיים ואסטרטגיות חלופיות.

א. נכסים חלופיים

נכסים אלו מספקים חשיפה לניירות ערך שערכם קשור בשווקי המניות והאג"ח. גיוון הוא הכוח המניע מאחורי השקעה בנכסים חלופיים, ומציע חיץ נגד תנודתיות בשוק. דוגמאות כוללות סחורות, נדל"ן בינלאומי, נכסים דיגיטליים (כמו ביטקוין) ומתכות יקרות.

ב. אסטרטגיות חלופיות

אסטרטגיות אלטרנטיביות מרחיבות את היקף ההשקעה בכך שהיא מאפשרת חשיפה לגישות לא שגרתיות. אסטרטגיות אלה כוללות מנהלי השקעות המשתמשים בטכניקות כמו אסטרטגיות ארוכות/קצרות, אסטרטגיות ניטרליות בשוק ואסטרטגיות השקעה מבוססות אירועים. גישה דינמית זו שואפת לאזן סיכון ותגמול בנוף פיננסי המשתנה ללא הרף.

2. הציווי לאפיקי השקעה אלטרנטיביים

זרימת ההון העולמית, בשילוב עם שיעורי ריבית נמוכים על איגרות חוב ועליית מחירי מניות ונדל"ן, הגבירו את התנודתיות בשוק ואת רוח הרפאים של משבר פוטנציאלי. מפגש זה של גורמים מדגיש את ההכרח באפיקי השקעה המציעים יציבות תוך תשואה סבירה. השקעות אלטרנטיביות מתקיימות על ידי מתן גידור מפני סערת שוק כזו.

3. ניווט בהתאמה של השקעות אלטרנטיביות

א.משקיעים מוסדיים

חלוצים באימוץ השקעות אלטרנטיביות, משקיעים מוסדיים ניצלו את ההזדמנות לגוון תיקים מעבר למניות ואגרות חוב מסורתיות. כיום, השקעות אלטרנטיביות מהוות חלק ניכר, לרוב העולה על 20%, מתיקי ההשקעות המוסדיים. שינוי אסטרטגי זה מכיר בפוטנציאל לתשואות משופרות והפחתת סיכונים שמציעות השקעות אלטרנטיביות.

ב. לקוחות מוסמכים

משקיעים מתוחכמים, המכונים באופן חוקי "לקוחות מוסמכים", זכאים לבחון אפשרויות השקעה ללא תשקיף ציבורי. לקוחות כשירים מתהדרים בהון נזיל של 8 מיליון שקל או בהכנסה שנתית של 1.2 מיליון שקל. קבוצה נבחרת זו מחפשת אפיקים המבטיחים תשואות יציבות לאורך זמן, מה שהופך השקעות אלטרנטיביות לבחירה הגיונית ומשתלמת.

ג. לקוחות פרטיים עם הון

השקעות אלטרנטיביות אינן נחלתם הבלעדית של ענקיות מוסדיות. מכשירי השקעה מותאמים, לרבות קרנות נאמנות וקרנות נדל"ן, מאפשרים כעת לאנשים בעלי הון צנוע יותר להשתתף. יזמים, אנשי הייטק וחוסכים לפנסיה עם סכומים מצטברים של 1-2 מיליון ש"ח מאמצים מסלולי השקעה אלטרנטיביים לפיזור התיקים שלהם.

בנוף המשתנה ללא הרף של פיננסים, השקעות אלטרנטיביות עומדות כהצעה משכנעת עבור אלה המחפשים חוסן פיננסי ואפיקים מגוונים. כשאתה מטייל במיזמי ההשקעות שלך, שקול את הפוטנציאל של השקעות אלטרנטיביות כדי להגדיר מחדש את תיק ההשקעות שלך ולהניע אותך להצלחה פיננסית. על ידי ניצול כוח הגיוון וניווט בדרכים אלטרנטיביות אלו, אתה סולל את הדרך לעתיד פיננסי איתן.

גיוון הוגדר זה מכבר כעיקרון בסיסי של השקעה נכונה. היכנסו להשקעות אלטרנטיביות – תחום מגוון המציע שפע של אפיקים מעבר לשוקי המניות והאג"ח המקובלים. חלק זה של המדריך מעמיק בסוגי ההשקעות האלטרנטיביות, מתווה שיקולים מרכזיים ומדגיש את הצורך בהכוונה מקצועית.

4. פירוק סוגי ההשקעות האלטרנטיביות

א. השקעה בנכסים חלופיים

נדל"ן בינלאומי: שדרה זו כוללת השקעה בקרנות המתמקדות בנדל"ן למגורים ומסחר בשווקים בינלאומיים.

סחורות: השקיעו בסחורות מגוונות כמו מוצרים חקלאיים, מתכות יקרות ומשאבי אנרגיה הנסחרים בבורסות סחורות גלובליות.

קרנות השקעה (פרייבט אקוויטי): קרנות אלו מתמחות בנכסים או עסקים שונים. ניתן לבצע השקעות ישירות או באמצעות קרנות נאמנות נזילות המפוקחות על פי חוק. הם מכסים תחומים מגוונים כמו נדל"ן מסחרי, הלוואות, עסקאות בשוק הסחורות ומימון לעסקים פרטיים.

איגוח תיקי משכנתא/הלוואות: אג"ח המבוססות על אשכולות של משכנתא או הלוואות רגילות – פרטיות או מסחריות.

הלוואות חברתיות (הלוואות עמית לעמית): הלוואות אלו מבוצעות באמצעות פלטפורמות דיגיטליות ומציעות חווית הלוואות ייחודית.

קרנות גידור: שימוש באסטרטגיות השקעה מגוונות כדי לעלות על השוק לאורך זמן.

ב. אסטרטגיות חלופיות

לונג-שורט: ניירות ערך רכישה צפויים לעלות ושאר שורט צפויים לרדת.

אסטרטגיות ניטרליות בשוק: צור תיקים שאינם מושפעים מתנודות שוק באמצעות אסטרטגיות גידור.

הכנת ארביטראז' ומיזוג: נצל את הפרשי המחירים בין השווקים או קנה/מכור מניות של חברות מתמזגות ליצירת ערך.

אסטרטגיות תנודתיות: הרווח משינויים בתנודתיות בשוק.

אלפא במט"ח: הפק רווח משינויים בערכי המטבעות העולמיים.

5. ניווט בעולם ההשקעות האלטרנטיביות

יציאה להשקעות אלטרנטיביות דורשת מומחיות בשל טבען המגוון והיקפן הגלובלי. מומלץ לשתף פעולה עם אנשי מקצוע כמו בתי השקעות, מתכננים פיננסיים ויועצי השקעות פרטיים.

ללא קשר לגישתך – עצמאית או עם סיוע מקצועי – שקול את השאלות החיוניות הבאות:

א. כמה להשקיע? הקצו אחוז מתיק ההשקעות שלכם לנכסים חלופיים בהתבסס על צרכים נוכחיים ועתידיים.

ב. איפה להשקיע? התעמק במגוון התחומים של השקעות אלטרנטיביות והעריך מה תואם את המטרות שלך וסובלנות הסיכון שלך.

ג. מהו טווח ההשקעה? חלק מהנכסים החלופיים מחייבים תקופות השקעה ספציפיות, לכן הקפידו על תאימות לאסטרטגיה הפיננסית שלכם.

ד. מה לגבי מיסוי? לכל השקעה חלופית יש השלכות מיסוי מובהקות. תכנון נכון יכול למזער את עלויות המיסוי ולשפר את התשואה הכוללת.

6. הדרך קדימה

השקעות אלטרנטיביות מציעות פוטנציאל לתשואות שאינן קשורות לנורמות בשוק המניות. הנוף המשגשג הזה משתרע מעבר לשחקנים מוסדיים, ומושך מגוון מגוון של משקיעים.

יציאה להשקעות אלטרנטיביות מחייבת לא רק הבנת דינמיקת ההשקעות אלא גם את נבכי המיסוי והתכנון הפיננסי. על ידי שילוב של מומחיות עם החלטות מושכלות, אתה יכול לנווט בזירה דינמית זו, לאמץ השקעות אלטרנטיביות כאמצעי לגוון את תיק ההשקעות שלך ולשפר את עתידך הפיננסי.
המאמר בחסות הפי ספיין חנות לכאבי גב

כתבות נוספות
[fluentform type="conversational" id="5"]
דילוג לתוכן